onsdag 25 november 2009

Men tack så satans för upplysningen!!


Ja vad ska man säga?? Lite trött blir man efter att man hört det 250ggr samma dag. Några kommentarer som man klarar sig utan känns det som.

1: Vinter: Kund nr 234 den dagen,- Det är kallt idag...No shit? -23c och blåser 13m/sek,handen fastnar i bänken om man lägger ner den och snoren fryser till is,så man ser ut som Juha Mieto efter 5 milen i Holmenkollen. Kallt? Nä!!

2: Höst: Kund nr 185 den dagen,-det blåser idag...No shit? 32m/sek 58 i byarna. Flög just förbi en liten bil,två Labradorer och Sparhallens reklamgubbe landar med ett brak på kiosken. Och man håller i sig inne i kiosken så knogarna vitnar. Blåser? Nä!

3. Sommar. Kund nr 325 den dagen,-Det är varmt idag...No shit? 38c i skuggan ute och nuddar vid 63,5 inne i kiosken. Svetten rinner så det känns som man står med fötterna i 2 hinkar med vatten istället för skor,kameler dör av törst vid cirkusen på Östra utfarten. Varmt? Nä!

Känns som man visste det redan innan man blev informerad om det för 300de gången samma dag.

Sen har vi frågorna som man svarar snällt och tålmodigt på,fast man skulle vilja svara...........

1: Lugnt idag? Det ha varit kö i 6 timmar och just då när det inte är nån i kön så dyker nån upp med den frågan. Man svarar att nä de ha nog varit folk, lugnt just nu bara. Men man skulle vilja svar att: Jo det va tur att du kom,första kunden sen 1986 på hösten, 9 september vill jag minnas att det va. Suck!!

2: Har du inget annat jobb? 4 timmar jobb på dagen sen 9 timmar på kvällen, Hrmmfff.. Man svarar att det är nog fullt upp med det här.Men skulle vilja svara: Jo för fan,jag städar på stan på morgonen.Sen laddar jag kiosken och öppnar den,när jag stänger kl 24.00 så dricker jag 7 Bull Dog och åker ut till Chipsen och filear fisk tills det är dags att fara till stan och städa. Hmm:-).

Håll igång nu era krakar!!!

8 kommentarer:

  1. Det är bara att beställa en glasvägg som du smäller för öppningen, beställningssedel utanför som man kryssar i och håller mot rutan. Beställningen kommer ut i lucka under disken.

    SvaraRadera
  2. Nej men det går ju inte,va ska jag då reta upp mig på.? ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, nästa gång jag kommer dit och handlar ska jag ha ritat på ett papper vad jag ska ha (jag vågar inte skriva, för då retar väl I.K upp sig på stavningen...

    SvaraRadera
  4. Finns redan ett antal kunder som använder sig av säker teknik,dom visar helt enkelt 2-3-4-5 eller fler fingra= lika många med bröd. Men beställ för helvete inte 1,det kan missförstås om du håller handen fel väg. :-)

    SvaraRadera
  5. sätt upp en lapp alt skaffa en t-shirt på vilket det står:
    Beställ och håll käften!

    SvaraRadera
  6. Hmm.Du gav mig en ide där, tack för det. :-)

    SvaraRadera
  7. VaFan e det här??
    Jag svängde in idag på väg från Socialen, för å tjacka en fyrarätters & ett helrör mjölk....
    Och: vad händer!? jo, personalen är inte det minsta ilsken, inte ens lite småotrevlig!
    Korven var dessutom God!! Vad ska jag nu klaga på liksom??
    /Arga K

    SvaraRadera
  8. Du hade bara tur att inte Ilskna Korvgubben va där,kom förbi och peta dig i näsan nån gång när jag är på jobb så kommer du ha att klaga på sen. :-). Helrör mjölk,hmm vem fan e de som brukar köpa det,hmm?? Nä kommer inte på det,jag får helt enkelt vänta på att höra dig sjunga en vers ur korvsången.:-)

    SvaraRadera